Министарство здравља Републике Србије дефинисало је као један од циљева здравствене политике, унапређење квалитета здравствене заштите, што се на националном нивоу прати од јула 2004. године. Ове активности обухватају:
- формирање Комисије за унапређење квалитета рада на нивоу здравствене установе (у Заводу је формирана маја 2004.)
- праћење показатеља квалитета рада у виду годишњих извештаја (у Заводу се показатељи прате од октобра 2002.)
- испитивање задовољства корисника добијеном здравственом заштитом (једном годишње од 2005.)
- испитивање задовољства запослених у Заводу (једном годишње од 2007.)
- стицање и обнова знања запослених.
У децембру 2021. године је донет нов Правилник о показатељима квалитета здравствене заштите и о провери квалитета стручног рада (“Службени гласник РС” бр. 123/21). Стручно-методолошко упутство за извештавање здравствених установа о показатељима квалитета здравствене заштите, издато је од стране Институтта за јавно здравље „Др Милан Јовановић Батут“ 2011. Године.
У фебруару 2009. донета је Стратегија за стално унапређење квалитета здравствене заштите и безбедности пацијената (“Службени гласник РС” бр. 15/09). Примена ове Стратегије има за циљ да смањи:
- неуједначен квалитет здравствених услуга
- неприхватљив ниво варирања у исходима по здравље лечених пацијената
- неефикасно коришћење здравствених техмологија
- време чекања на медицинске процедуре и интервенције
- незадовољство корисника пруженим здравственим услугама
- незадовољство запослених у систему здравствене заштите
- трошкове који настају због лошег квалитета.
Стално унапређење квалитета и безбедности пацијената је саставни део свакодневних активности здравствених радника, здравствених сарадника и свих других запослених у здравственом систему.
Сваке године у новембру месецу спроводи се једнодневна анкета о задовољству пацијената добијеном здравственом заштитом, а у децембру једнодневна анкета о задовољству запослених!
Погледајте досадашње резултате:
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2024.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2023. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2023. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2023.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2022. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2022. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2022.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2021. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2021. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2021.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2020. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2020. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2020.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2019. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2019. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2019.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2018. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2018. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2018.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2017. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2017. години
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2016. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2016. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2017.годину
Преглед најважнијих резултата задовољства корисника у 2015. години
Преглед најважнијих резултата задовољства запослених у 2015. години
План мера за подизање задовољства корисника и запослених за 2016.годину