Ministarstvo zdravlјa Republike Srbije definisalo je kao jedan od cilјeva zdravstvene politike, unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite, što se na nacionalnom nivou prati od jula 2004. godine. Ove aktivnosti obuhvataju:
- formiranje Komisije za unapređenje kvaliteta rada na nivou zdravstvene ustanove (u Zavodu je formirana maja 2004.)
- praćenje pokazatelјa kvaliteta rada u vidu godišnjih izveštaja (u Zavodu se pokazatelјi prate od oktobra 2002.)
- ispitivanje zadovolјstva korisnika dobijenom zdravstvenom zaštitom (jednom godišnje od 2005.)
- ispitivanje zadovolјstva zaposlenih u Zavodu (jednom godišnje od 2007.)
- sticanje i obnova znanja zaposlenih.
U decembru 2021. godine je donet nov Pravilnik o pokazatelјima kvaliteta zdravstvene zaštite i o proveri kvaliteta stručnog rada (“Službeni glasnik RS” br. 123/21). Stručno-metodološko uputstvo za izveštavanje zdravstvenih ustanova o pokazatelјima kvaliteta zdravstvene zaštite, izdato je od strane Institutta za javno zdravlјe „Dr Milan Jovanović Batut“ 2011. godine
U februaru 2009. doneta je Strategija za stalno unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite i bezbednosti pacijenata (“Službeni glasnik RS” br. 15/09). Primena ove Strategije ima za cilј da smanji:
- neujednačen kvalitet zdravstvenih usluga
- neprihvatlјiv nivo variranja u ishodima po zdravlјe lečenih pacijenata
- neefikasno korišćenje zdravstvenih tehmologija
- vreme čekanja na medicinske procedure i intervencije
- nezadovolјstvo korisnika pruženim zdravstvenim uslugama
- nezadovolјstvo zaposlenih u sistemu zdravstvene zaštite
- troškove koji nastaju zbog lošeg kvaliteta.
Stalno unapređenje kvaliteta i bezbednosti pacijenata je sastavni deo svakodnevnih aktivnosti zdravstvenih radnika, zdravstvenih saradnika i svih drugih zaposlenih u zdravstvenom sistemu.
Svake godine u novembru mesecu sprovodi se jednodnevna anketa o zadovolјstvu pacijenata dobijenom zdravstvenom zaštitom, a u decembru jednodnevna anketa o zadovolјstvu zaposlenih!
Pogledajte dosadašnje rezultate na ćiriličnoj verziji sajta.